Χάστε τα κιλά που σας βαραίνουν με τρέξιμο και βελτιώστε τη φυσική σας κατάσταση


Το τρέξιμο είναι η ιδανική αεροβική άσκηση για κάψιμο λίπους.  Αν θέλετε να απαλλαγείτε οριστικά από τα κιλά που σας βαραίνουν ξεκινήστε τρέξιμο 5 με 6 φορές την εβδομάδα 30 λεπτά την ημέρα. Μαζί με το τρέξιμο, μειώστε τις θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά, τρώγοντας σωστά, και μέσα σε δύο εβδομάδες χάστε 4 κιλά!


Συχνότητα και διάρκεια


Η πιο καλή ώρα για τρέξιμο είναι το πρωί πριν το πρωινό σας γεύμα. Με αυτόν τον τρόπο το σώμα καίει περισσότερο λίπος, λόγω του ότι το γλυκογόνο στον οργανισμό το πρωί είναι σε χαμηλά επίπεδα. Η ιδανική συχνότητα είναι 5 με 6 φορές την εβδομάδα, 30 λεπτά την ημέρα με στόχο την 1 ώρα την ημέρα.

Δεν αρκεί να τρέχετε μία φορά την εβδομάδα. Για να αυξήσετε τον μεταβολισμό σας και να κάνετε τον οργανισμό σας  να καίει περισσότερες θερμίδες βάλτε το τρέξιμο στην καθημερινότητά σας. Ξεκινήστε με 5 λεπτά περπάτημα για προθέρμανση τρέξτε 30 λεπτά κρατώντας ένα σταθερό αργό ρυθμό που δεν θα σας κάνει να κουραστείτε από τα πρώτα δέκα λεπτά, και τελειώστε με 5 λεπτά περπάτημα για αποθεραπεία.

Για να κάψετε λίπος τρέξτε σε αργή και σταθερή ταχύτητα και ρυθμό. Τέλος κάντε μερικές διατατικές ασκήσεις (stretching) για να τεντώσετε τους μυς όσο είναι ακόμα ζεστοί και να αυξήσετε την ελαστικότητά τους αποφεύγοντας το πιάσιμο και τους τραυματισμούς.


Αν έχετε καιρό να γυμναστείτε ή η φυσική σας κατάσταση είναι αρκετά πεσμένη, ξεκινήστε εναλλάσσοντας γρήγορο περπάτημα και τρέξιμο για 30 λεπτά την πρώτη εβδομάδα. Σταδιακά όσο βελτιώνεται η φυσική σας κατάσταση, θα μπορείτε να τρέχετε συνεχόμενα χωρίς να περπατάτε ενδιάμεσα. Άλλωστε θα δείτε και μόνοι σας ότι κάθε εβδομάδα η αντοχή σας θα αυξάνεται και θα νιώθετε όλο και καλύτερα.


Τι να φορέσετε


Φορέστε άνετα ελαφριά ρούχα έτσι ώστε να μην κρυώνετε ούτε να ζεσταίνεστε και αθλητικά παπούτσια που απορροφούν τους κραδασμούς και δεν σας στενεύουν. Μην κρατάτε στα χέρια αντικείμενα όπως κινητό, το πορτοφόλι σας κλπ. Φροντίστε αν δεν γίνεται να μην τα πάρετε μαζί σας, να τα τοποθετήσετε σε κάποια ασφαλής τσέπη επάνω σας  που κλείνει με φερμουάρ και δεν μετακινούνται τόσο πάνω κάτω όταν τρέχετε, γιατί αυτό θα σας κουράσει. Αν θέλετε να βλέπετε πόση ώρα τρέχετε, καλύτερα να φοράτε ένα ρολόι στον καρπό σας. Εξασφαλίστε προστασία από τον ήλιο φορώντας ένα καπέλο και το αντηλιακό σας.


Που θα τρέχετε


Η ιδανικότερη τοποθεσία για jogging είναι ένα μέρος κοντά στο σπίτι σας, που θα μπορείτε να φτάσετε σε λίγα λεπτά με τα πόδια χωρίς να χρειάζεται να πάρετε το αυτοκίνητο. Αυτό το μέρος μπορεί να είναι ένα μεγάλο πάρκο, μια αλάνα, η πλαγιά ενός βουνού, μια παραλία, ανάλογα με το που μένετε. Διαλέξτε ένα μέρος χωρίς φασαρία και κίνηση όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φύση. Αν τίποτα από όλα αυτά δεν είναι κοντά στο σπίτι σας, αγοράστε ένα διάδρομο ή πάρτε το αυτοκίνητο και κατευθυνθείτε στο κοντινότερο γήπεδο.


Σωστή τοποθέτηση του σώματος


Όταν τρέχετε ο  κορμός πρέπει να είναι ίσιος. Μην καμπουριάζετε και μην κοιτάτε κάτω. Κοιτάξτε ευθεία μπροστά και χαλαρώστε τους ώμους και τον λαιμό. Τα χέρια θα πρέπει να αιωρούνται  λυγισμένα παράλληλα δίπλα στο σώμα εναλλάξ σε γωνία περίπου 90 μοιρών.

Είναι καλύτερο να μην σταυρώνουν μπροστά από το στήθος. Οι παλάμες στην ίδια ευθεία με τον βραχίονα,  χαλαρά κλειστές. Τα πέλματα θα πρέπει να είναι παράλληλα μεταξύ τους. Πατήστε όλο το πέλμα στο έδαφος καθώς τρέχετε. Λυγίστε εναλλάξ τα γόνατα και πατήστε φτέρνα μετατάρσιο και δάχτυλα. Μην τρέχετε στις μύτες των ποδιών.

Κάντε μικρούς διασκελισμούς όταν τρέχετε αργά και μεγαλώστε το άνοιγμα σε χέρια και πόδια όταν επιταχύνετε. Μην ξεχνάτε να αναπνέετε. Όσο πιο σωστά αναπνέετε τόσο πιο μεγάλη διάρκεια θα έχει η αντοχή σας. Κλείστε το στόμα, εισπνεύστε και εκπνεύστε από τη μύτη, σε συνεχές σταθερό ρυθμό, χαλαρά, χωρίς να διακόπτετε κάθε τόσο την αναπνοή σας.


Ασφαλές τρέξιμο


Γενικότερα το jogging, είναι μια αερόβια άσκηση που ταιριάζει σε όλες τις ηλικίες ανεξάρτητα από την φυσική κατάσταση του καθενός. Υπάρχουν όμως ορισμένες περιπτώσεις που δεν ενδείκνυται. Αν έχετε προβλήματα με την καρδιά σας,  πόνους στα γόνατα και τη μέση, αποφύγετε να κάνετε jogging γιατί υπάρχει κίνδυνος να επιβαρύνετε την υγεία σας.

Είναι σημαντικό λοιπόν, πριν ξεκινήσετε τρέξιμο αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας  να ζητήστε τη συμβουλή του γιατρού σας.
Όταν τρέχετε θα πρέπει να νιώθετε την αναπνοή σας χαλαρή καθ’ όλη τη διάρκεια. Κάντε το τεστ και δοκιμάστε να μιλήσετε ενώ τρέχετε.

Αν νιώσετε ότι δεν μπορείτε να μιλήσετε και η αναπνοή σας κόβεται, σταματήστε το τρέξιμο και περπατήστε. Επίσης αν νιώσετε πόνο στις αρθρώσεις ή σε οποιονδήποτε μυ, σταματήστε και ξεκουραστείτε. Το τρέξιμο δεν πρέπει να προκαλεί πόνο σε μυς οστά και αρθρώσεις, σφίξιμο ή κόψιμο της αναπνοής.


Αν έχετε πολύ καιρό να γυμναστείτε ίσως πιαστείτε λίγο την πρώτη εβδομάδα, η οποία θα είναι και η δυσκολότερη, αλλά όσο θα περνάει ο καιρός θα δείτε ότι η αντοχή σας θα αυξάνεται και το λίπος από το σώμα σας σιγά - σιγά θα εξαφανίζεται.


Φάτε λιγότερο και ποιοτικότερα


Για να χάσετε τα κιλά που θέλετε πρέπει να συνδυάσετε μαζί με το τρέξιμο και σωστή διατροφή. Αντισταθείτε στην επιθυμία να φάτε περισσότερο. Μειώστε τις θερμίδες τρώγοντας το φαγητό σας στο πιάτο του φρούτου, εμπλουτίστε την καθημερινή σας διατροφή με πολλά λαχανικά και φρούτα, επιλέξτε κρέας χωρίς λίπος, αυγά, και ψάρια ψητά ή βραστά.

Μην αφήνετε το στομάχι σας άδειο για πολλές ώρες και τρώτε μικρά και συχνά γεύματα. Μην τρέχετε μόλις έχετε τελειώσει το γεύμα σας, αν πεινάτε πριν το τρέξιμο φάτε ένα σνακ όπως ένα κριτσίνι ολικής αλέσεως με μια κουταλιά φυστικοβούτυρο χωρίς ζάχαρη ή ένα φρούτο και περιμένετε να περάσει λίγη ώρα για να χωνέψετε. Μετά από κάθε κανονικό γεύμα θα πρέπει να μεσολαβούν 3 με 4 ώρες για να μπορέσετε να πάτε για τρέξιμο.

Διασκεδάστε το!


Κάντε το τρέξιμο καθημερινή σας συνήθεια και τρόπο ζωής! Αν νιώθετε πως είναι βαρετό να τρέχετε μόνη, τρέξτε παρέα με τη φίλη σας ή το ταίρι σας και διασκεδάστε το! Μην το βλέπετε σαν αγγαρεία. Δείτε το σαν μια θεραπεία που προσφέρετε στον εαυτό σας και θα δείτε σύντομα την διάθεσή σας να αλλάζει, την αντοχή σας να αυξάνεται, το σώμα σας να γίνεται καλλίγραμμο και τα κιλά να φεύγουν από πάνω σας. Μην βιάζεστε περιμένοντας μέσα σε δύο μέρες να δείτε την διαφορά. Βάλτε στόχο στον καλύτερο εαυτό σας! Το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει!

ΧΑΣΤΕ ΤΑ ΚΙΛΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΒΑΡΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΤΡΕΞΙΜΟ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ